גבע – כלבים ומזון

כיצד ניתן לשפר את נאמנותו של הכלב?

כמה פעמים קרה לכם שכלבכם "נדבק" במהלך טיול יומי לזרים או לכלבים אחרים ומתמהמה לידם דקות ארוכות. באופן אוטומטי השפתיים שלכם מתעגלות וכמו ברזילאי בקרנבל אתם פוצחים בשריקות צורמות ומסולסלות אך למרות זאת הכלב נשאר בקרבת יצורים שלא טיפלו בו אף פעם ואיננו נענה לבקשתכם. בסופו של דבר אתם נאלצים לחזור על העקבות שלכם ולתפוס בקולרו של הכלב כשאדמומיות של מבוכה מופיעה על פניכם, מאחר ושוב חשף הכלב את אי נאמנותו כלפיכם והלבין את פניכם בפני רבים.

מרבית בעלי הכלבים בטוחים כי בסיס הבעיה נובע מהעדר ציות ועל כן הם משוכנעים כי, קורס קצר למשמעת בסיסית אצל מאלף כלבים מקצועי, יפתור את הבעיה. נכון הוא לומר, שאילוף קצר עשוי לשפר את צייתנותו של הכלב, אך נאמנות גבוהה מושגת בדרך אחרת, דרך פשוטה וזולה יותר(בחינם) עליה אספר הפעם.

בראשית ברצוני לדייק ולומר שאין מושג כזה כלב לא נאמן ההגדרה הנכונה היא כלב מבולבל, כלומר הכלב חושב שכל הסובבים אותו הם מלהקתו. ועל כן אם כלבכם סובל ממנהג ה"הידבקות" הקפידו מהיום על עשרת הכללים הבאים אשר במהרה יפיגו את הבלבול שאוחז בו:

דברו ביפנית: בטח שמתם לב שיפנים מדברים כשחיוך תמידי על פניהם. עשו זאת! כאשר אתם פונים אל הכלב, מדוע? כשאנו מדברים כך יוצא מגרוננו צליל נעים יותר המחזק מאוד את הקשר.

השתמשו בפקודה הכי נעימה לכלב: שמו של הכלב הוא הצליל האהוב ביותר לאוזני כל הכלבים, ועל כן קשרו את השם רק ברגעי זמן מהנים, כלומר, בזמן האכלה, לפני טיול ובטיול עצמו, ברגעי ליטוף. הקפידו לומר את השם רק ברגעים טובים אל תשתמשו בשם כאשר נעשו מעשים רעים.

שוחחו עמו כאילו הוא בן אדם: פעולה זו

אהבתם את המאמר? שתפו!

בפייסבוק
בוואטסאפ
במייל
הדפסה