גבע – כלבים ומזון

הופכים הוצאה להכנסה: דוגמה מאלפת

רכב הוא אחת מההוצאות הקבועות בכל עסק, בין אם זה דוכן פלאפל או חברת הייטק שמגלגלת מיליונים. כל בעל עסק מעוניין לייעל את העסק שלו – והרכב יכול להפוך בקלות יחסית, עם קצת השקעה ומעט הקרבה, לאמצעי פרסום יעיל ביותר.
גבע צין, מאלף הכלבים ובעל "כלביית גבע" שבקיבוץ להב, הוא דוגמה לבעל עסק שהפך הוצאות להכנסות. הוא עיצב מחדש את מכוניות הכלבייה ושיווה להן מראה של כלב, בעוד שאת רכבו שלו הפך לאוטו-כלב אמיתי, עם אוזניים וחוטם מבריק ובולט. "כשפתחתי את העסק ישבתי עם מחשבון וממש נבהלתי מכמות ההוצאות הקבועות שצפיתי. מיד עלתה בי המחשבה על הרכב", מסביר גבע. "את הרכב עיצב הפסל יאיר אהרון ממושב פדויים ואת העבודה בפועל ביצעתי אני, יחד עם אחותי הבכורה, לי-היא צין, שעוסקת בעיצוב. הייתה גרסה ראשונה, עשויה קלקר. אחרי ההצלחה השקעתי בגרסה שנייה, עמידה יותר – זה כבר סוד מקצועי", הוא קורץ ומחייך.

"מסתבר שזו הייתה החלטה נכונה, לפחות מבחינה עסקית. אין נסיעה שלא מייצרת לפחות חמש שיחות טלפון מלקוחות חדשים", אומר גבע בגאווה. "אנשים נהנים לראות את הרכב, מחייכים, מצביעים… הוא עושה לאנשים טוב".

אבל יש באוטו-כלב המיוחד של גבע גם חסרונות. "יש פגיעה בחיים הפרטיים. למשל, כשאני מגיע לאסוף בחורה לבילוי, בהרבה מקרים היא תיעמד על המדרכה ולא תהיה מוכנה להיכנס לרכב, מרוב מבוכה. כמובן שלפעמים יש גם את התגובה ההפוכה", הוא מחייך. "הרכב הוא קצת ליצני, תמיד שמח. יש אפילו לוח בקרה שמייצר ברמקול קולות של נביחות… הרכב שלי יוצר תגובות קיצוניות אצל אנשים, הוא מגרה את החושים; סוג של חוויה, חוויה בלתי-נשכחת. מבחינה פרסומית, זה הרבה יותר משלט חוצות או מודעה בעיתון".

אהבתם את המאמר? שתפו!

בפייסבוק
בוואטסאפ
במייל
הדפסה