גבע – כלבים ומזון

גור חדש בבית – הוצאות ענקיות?! לא חובה!

"התלהבות" – זו מילה שיכולה לתאר היטב את הלך הרוח במשפחה שזה-עתה הביאה לביתה גור כלבים קטן וחמוד.

כולנו חושבים, שכאשר נכנס הגור – נשלף מייד כרטיס האשראי מהארנק וההוצאות מתחילות לתפוח ולגדול. ובכן – זה לא חייב להיות כך.

במאמר זה אנסה "לחסן" אתכם, גולשים יקרים, מ"מחלה" נפוצה מאוד אצל כל אחד ואחת מאיתנו, בני-האדם – "מחלת הקניות" או בלעז – "שופינג". קריאה של השורות הבאות עשויות לסייע לכם להימנע מהתחושה שכולנו מכירים היטב – תחושת הריקנות שבסיומו של מסע קניות מיותר וחסר פרופורציות.

מלונה:
בשלב הראשוני אין צורך לרכוש מלונה, משום שבתחילת הקשר עם הכלב, בשבועות ואפילו בחודשים הראשונים, עדיף לשכן את הגור בתוך הבית, גם בשל חשש משמעותי לגניבת הגור מהחצר וגם בשל העובדה, שבתוך הבית הגור מוגן יותר מסכנות ומחלות.

קערות למים ומזון:
כמעט בכל בית מסתתר איזה סיר ישן וקערה מנירוסטה שאימא קנתה לכם לדירה הקטנה ששכרתם עוד כשהייתם סטודנטים. מאחר וממילא כבר אינכם משתמשים בכלים אלה, תוכלו לנצל אותן טוב יותר אם תעניקו אותן לכלבלב שלכם – כך תחסכו קנייה מיותרת של קערות נירוסטה חדשות ויקרות.
שימו לב – אל תעזו להביא לגור קערות פלסטיק – מאחר ותוך דקות הוא יכרסם את הקערה. זוהי סכנה ממשית לכלב – הנסיון מלמד שבורות מהסוג הזה הביאה לפגיעה ממשית בכלבים, אשר שברי הפלסטיק שבלעו גרמו לפציעות בדופן הקיבה, דימום במעיים ואפילו מוות.

מיטות וכריות לשינה:
בשלב הראשוני אין טעם לקנות לגור מיטה – פשוט חבל על הכסף! אל תשכחו: הגור גדל במהרה ולכן המיטה לא תתאים בעוד מספר חודשים למידותיו. בנוסף, גורים מאוד אוהבים לכרסם וללעוס כל דבר, ולכן הגור עלול לכרסם גם את מיטתו שלו.
אני מציע – קחו מגבת ישנה שאינה בשימוש בני הבית והניחו אותה בתוך סלסלת קש או אפילו ארגז פלסטיק. הגור יזהה את המרקם החמים של בד המגבת ויעדיף, מעצמו, לשבת ולשכב עליה. מומלץ גם לפזר טלק ריחני על המגבת – מה שיעניק לגור ריח נעים וטוב.

צעצועים ועצמות ללעיסה:
אל תגזימו בקנייה של צעצועים. הכלב אינו שם דעתו על עיצוב כזה או אחר – אין שום משמעות אם הצעצוע נראה כמו סטייק עסיסי מפלסטיק או עיתון מגומי. בעיני, הצעצוע הטוב ביותר עבור הגור הוא כדור טניס סטנדרטי.
בנוסף אני ממליץ לקחת את אחת מעצמות הבקר הגדולות (כמו אלה שמכניסים לסיר בעת בישול חמין לשבת). מדוע? מצד אחד מדובר בעצם גדולה, שהגור לא יכול לבלוע ומצד שני – קשה מאוד ללעיסה ולהרס. כמובן, שמבחינת הכלב עצם היא טעימה להפליא – ממש כמו סוכרייה לכלבים.

ולבסוף – חיסכון גדול והפעלת הילדים
לפני שאתם קונים – עיצרו וחישבו. אולי לא כל-כך צריך את המוצר? אולי יש בבית תחליף מוצלח? (כמובן שהתחליף חייב להיות בטוח לשימוש).
בנוסף, ניתן להפוך את קניית המוצרים הנלווים עבור הגור, בהמשך, לתהליך של הנעת הילדים לטיפול בכלב. השיטה פשוטה: תבטיחו לילדים כי אם יטפלו בגור – תקנו בעוד חודשיים מלונה; הבטיחו לילדים, שאם יקפידו להוציאו את הכלב לטיולים – תרכשו מיטה וכן הלאה.

אז שיהיה בהצלחה…

אהבתם את המאמר? שתפו!

בפייסבוק
בוואטסאפ
במייל
הדפסה