גבע – כלבים ומזון

לכל כלב יש שם

שש בערב, בחוץ אור דמדומים. לפתע נשמעו צעקות רמות מאחד הבתים בשכונה: "אש!… אש!… אש!…". צוות כיבוי האש מתחנת הכיבוי המקומית הגיע תוך דקות ספורות. הכבאים הופתעו לגלות שלא מדובר בשריפה – אלא בשמו של גור כלב בוקסר אדמדם, שחמק מבעליו בעת טיול אחר-הצהריים… הכבאים הסבירו לילד המבוהל, בעל הכלב, שהשם שבחר לכלבו פשוט אינו מתאים…

הסיפור הקצר הזה מעיד על החשיבות של בחירת שם נכון, כאשר מביאים הביתה כלב חדש. כדי למצוא שם טוב לכלב, יש לקחת בחשבון מספר דברים חשובים. מאלף הכלבים גבע צין תרם כמה עצות:

ראשית יש לציין כי שם טוב הוא שם קצר וקליט. מומלץ שהשם יהיה מורכב משתי הברות, כאשר הצליל של אחת ההברות מתחיל באות שורקת. ברשימה הבאה מופיעות האותיות השורקות בעברית. בסוגריים, לצד כל אות, מצוינת ההגייה באנגלית:
ו (V)
ג' (G)
ז (Z)
ז' (J)
ס (S)
פ' (F)
צ (TS)
צ' (CH)
ש (SH)

הוכח, כי כלבים מגיבים יותר לצלילים שורקים. אחת הסברות מקשרת את הצלילים השורקים בטבע לבעלי חיים קטנים יחסית, כמו מכרסמים וזוחלים – בעלי חיים שלכלב חשוב לדעת על קיומם – כדי לצוד אותם או כדי להישמר מפניהם.

על-מנת שהשם ייקלט במהרה ובאופן חיובי אצל הכלב החדש, ואין זה משנה אם מדובר בגור או בכלב בוגר שאימצתם, יש לצעוד עם הכלב במהלך הטיול היומי, כשבכיסכם קצת מזון אהוב. תוך כדי הליכה, אימרו בערך כל שתי דקות את שם הכלב, לפחות שלוש פעמים. כשהכלב מגיב – הציעו לו קצת מזון.

אחת הטעויות הנפוצות ביותר בהתנהגות עם כלבים, הוא תהליך של האנשה (מהמילה אנוש, לא עונש) כלומר, מתייחסים אל הכלב כאל בן-אנוש – למשל צועקים את שמו של הכלב לאחר שעשה מעשה שלילי, כפי שהייתם צועקים על חבר או בן משפחה במצב דומה. אנו, בני-האדם, נבונים מספיק כדי להבין שמי שצועק עלינו, כועס עלינו ברגע זה. לכלב אין יכולת הבחנה כזו. אם נצעק את שמו של הכלב בהקשר למצבים שליליים – עשיית צרכים בתוך הבית, כרסום חפצים, חיטוט בפח וכדומה – הכלב יבצע "הכחדה" של שמו – ויימנע מלבוא אלינו כאשר נקרא לו.

הרבה פעמים פגשתי אנשים, שסיפרו שמצאו שם לכלב שלהם בלי קושי – פשוט ידעו את השם ברגע שפגשו את הכלב. המכנה המשותף לרבים מהסיפורים הללו, היא תשומת הלב של בעל הכלב לפרטים, בעת המפגש הראשון: התייחסות לרושם ראשוני, התייחסות למאורע קרוב או לתקופה בשנה, מילה שנקשרת באופן אסוציאטיבי למפגש הראשון, תחושות שבאו לידי ביטוי… ייתכן והשם המתאים עומד לכם "ממש מתחת לאף" – כל שעליכם לעשות הוא להתבונן, להקשיב ולשים לב למה שקורה מסביב…

עצה נוספת, שמתאימה לרוח הזמן, היא להימנע מלתת לכלבכם החדש שם אנושי – תופעה שהפכה בתקופה האחרונה ללהיט בקרב מגדלי ובעלי כלבים. לא קשה למצוא אנשים שייעלבו בקלות כשיגלו ששם כלבם של השכנים זהה לשם הסבא, הבת או החבר הקרוב – למרות שלטעמי אין מחמאה יפה מזו…

אהבתם את המאמר? שתפו!

בפייסבוק
בוואטסאפ
במייל
הדפסה