גבע – כלבים ומזון

בית נקי בחורף

משימת שמירת ניקיון הבית בעונת החורף קשה שבעתיים בבית בו גדל כלב. קשה להאמין כמה בוץ רטוב ומגעיל יכול להידבק לגופו השעיר של הכלב ולכפות רגליו הזעירות ומאוחר יותר לנשור על השטיחים בבית. הפעם אציג בפניכם מספר עצות וטיפים, כיצד לשמור על ניקיון הבית בימי החורף.

מנהג קוראני – הניחו קערת מים וסבון בקרבת הדלת. בכל פעם שאתם חוזרים מן הטיול היומי, הושיבו את הכלב בקרבת הקערה לאחר שהכלב יושב, הכניסו רגל אחת לתוך הקערה ובתנועות עדינות הזיזו את הרגל למספר שניות. לאחר מכן הוציאו את הרגל ונגבו עם מגבת שהכנתם מראש. עשו כך לארבע הרגליים. אם תקפידו לעשות כך, תוך מתן מזון אהוב ואמירת עידוד מילולי, יהפך הטקס המציק במקצת להנאה מרובה. יש לציין, כי שיטה זו מתאימה לכלבים נינוחים וממושמעים.

גרביים לכלב – גירבו על רגלי הכלב שקית ניילון ומעליה גרב ישנה. כדי שהגרביים לא יירדו מכף הרגל, מומלץ להדק עם גומייה. יש לוודא, שהגומייה לא לוחצת ולא הדוקה מדי, מה שעלול לעצור את הדם בכף הרגל ולגרום לנמק. בסוף הטיול הורידו את הגרביים הבוציות והרטובות ותלו לייבוש. יש לעודד את הכלב באופן מילולי ובאופן חומרי במהלך ההלבשה ובמהלך ההורדה של הגרביים. יש לציין, כי בהתחלה ינסה הכלב להוריד את הגרביים, ולכן מומלץ לצעוד בימים הראשונים עם רצועת חנק ומחסום פה, עד אשר יתרגל הכלב לפטנט החדש.

פקודת "בוא להתנגב" – השאירו מגבת ישנה בקרבת דלת הכניסה. בכל פעם שאתם חוזרים מן הטיול היומי, הושיבו את הכלב ואמרו לו "בוא להתנגב". הקפידו לומר את הפקודה ברגע שאתם מתחילים לנגב את הכלב. נגבו את הכלב בתנועות מהירות ועדינות, מה שיזכיר לו את פעולת הליטוף. ככל שתחזרו יותר על הפקודה והפעולה יתקבל אפקט הלמידה והכלב יאפשר לנגבו בכל חלקי גופו מבלי להתנגד.

הטיפ של "טופי":
אם ברשותכם גור כלבים, הרגילו אותו לצעוד רק על שבילים במהלך הטיול היומי ובכך תהפכו זאת להרגל.

שלכם
גבע צין, מאלף כלבים
052-962763

אהבתם את המאמר? שתפו!

בפייסבוק
בוואטסאפ
במייל
הדפסה